Facelifting

Zatezanje kože lica je hirurška procedura koja ima za cilj da poboljša vidljive znakove starenja na licu i vratu. Ovom procedurom se ne može sprečiti proces starenja, ali se zatezanjem dubokih struktura, reoblikovanjem i uklanjanjem viška kože lica i vrata i uklanjanjem ili preraspodelom lokalizovanih masnih naslaga može podmladiti i unaprediti izgled lica. Tehnika, operativni pristupi i sama intervencija planiraju se za svakog pacijenta individualno.

Ko su kandidati za facelifting?

Najbolji kandidati za ovu operaciju su osobe koje imaju naglašen spad linija lica i vrata, uz elastičnu kožu i dobro definisane koštane strukture. U svrhu što boljih estetskih rezultata, ova metoda se najčešće kombinuje sa korekcijom očnih kapaka, obrva, liposukcijom, ukoliko postoji potreba, ili korekcijom nosa. Ne retko se za potrebe nadoknade volumena tkiva u regijama obraza savetuje transfer sopstvenog masnog tkiva nakon urađene intervencije facelifitinga.

TOK OPERACIJE

Preoperativna priprema

Nakon detaljnog razgovora i pregleda hirurga pacijenti prolaze kroz preoperativnu pripremu koja podrazumeva pregled interniste kardiologa, anesteziologa i neophodne laboratorijske analize. Da bi se sprečila mogućnost nastanka pojačanog krvarenja savetuje se prestanak uzimanja lekova i suplemenata koji povećavaju rizik od krvarenja, kao što su salicilna kiselina, aspirin, aloe vera, ginko biloba, 10 dana pre operacije. Pušači imaju veći rizik za nastanak otežanog zarastanja rane pa se savetuje preoperativno smanjenje ili prestanak pušenja.

Operacija

Face lifting je zahvat koji se obavlja u opštoj anesteziji. Operativni zahvat traje od 2 do 4 sata, rezovi se nalaze duž linije kose na slepoočnicama i produžavaju neposredno ispred ili u ušnoj školjci, ispod resice i iza uha. Nakon toga se koža lica i vrata oslobodi, a njen višak odstrani, uz prethodno zatezanje potkožnih struktura, da bi se obezbedio dugotrajan efekat. Ponekad je potrebno liposukcijom odstraniti masne naslage ispod vilice i na vratu radi poboljšanja njihovih kontura. Često se dodatnim transferom masti obezbeđuje nadoknada volumena u regijama jagodica, nazolabijalnih brazda i usana. Dužina zahvata faceliftinga zavisi od tipa operacije.

Postoperativni tretman

Pacijentima se na dan otpusta uklanjaju postavljeni drenovi, najčešće drugog postoperativnog dana. Tada se ujedno i savetuje pranje kose i redovno održavanje higijene kože lica i poglavine. Često se u predelu lica postavljaju konci koji se sami razgrađuju pa nije potrebno njihovo uklanjanje. Preostali konci se skidaju oko 10. dana od operacije. U tom periodu se očekuje i splašnjavanje otoka i prolazak modrica, te se finalni rezultati mogu očekivati posle par nedelja.

KOJE SU POTENCIJALNE KOMPLIKACIJE?

Pojava modrica i otoka lica normalna je pojava nakon ove operacije i najčešće prolazi nakon dve nedelje. Krvarenje, infekcija, promena osetljivosti kože lica i vrata, neadekvatni ožiljci, trajni gubitak kose u regijama u kojima se odseca višak kože, kao i druge komplikacije nisu česta pojava.