HEMOROIDOPLASTIKA

Hemoroidoplastika / laserska operacija hemoroida

Laserska operacija hemoroida je najsavremenija metoda hirurškog lečenja hemoroidalne bolesti;

Zbog minimalne invazivnosti veoma je popularna kod pacijenata. Postoperativni tok je gotovo bezbolan, nema rezova, šavova, otvorenih rana i krvarenja, nema kompikacija koje postoje u klasičnim tehnikama. Primenjuje se kod ne kompikovanih hemoroida 2. i 3. stepena.

Opis zahvata

LHP se izvodi BIOLITEC laserom koji ima njegovo fiberoptičko vlakno, kojim se radijalni laserski zrak aplicira na željena tkiva. Apliciranjem laserskog zraka izaziva se fibrozna reakcija u endotelnim (unutrašnjim) stanicama hemoroidalnih krvnih sudova, te u stanicama vezivnog tkiva. Fibrozna reakcija dovodi do sužavanja, pa i zatvaranja krvnih sudova  koje  krvlju snabdjevaju hemoroidalne jastučiće, a time i njihovog posledičnog ožiljavanja. Takodje, fibrozna reakcija u perihemoroidalnom vezivnom tkivu dovodi do retrakcije i fiksiranja u analnom kanalu, što rešava problem „ispadanja“ hemoroida. Ukratko, istim postupkom se rešavaju svi simptomi i tegobe koje hemoroidi uzrokuju: krvarenje, ispadanje i bolovi.

Kandidati

Pacijenti sa 2. i 3. stepenom hemoroidalne bolesti – praćenih nekim od simptoma: perianalnim ekcemom, svrabom, pojavom sveže krvi u stolici ili na toalet papiru; s osećajem punoće u anusu, povremenim bolovima pri defekaciji uz povremen prolaps – ispadanje čvorova koje je moguće vratiti.

Ograničenja: pacijenti sa 4. stepenom već razvijene, poodmakle i zapuštene hemoroidalne bolesti, s fiksiranim – nereponibilnim hemoroidima, s poremećajem pražnjenja stolice ili obilnim krvarenjem i čestim upalama. Tada se LHP kombinuje s nekom od ostalih operativnih tehnika – najčešće s klasičnom hemoroidektomijom.

Tok zahvata

Sama intervencija izvodi se u opštoj intravenskoj anesteziji; kroz minimalne otvore pored anusa (promera 2-3mm), tako da pri izvodjenju nema rezova i stvaranja hirurške rane.

Vrši se redukcija hemoroidalnog čvora – bez oštećenja okolnog tkiva, sluznice I analnog sfiktera. Željena reakcija tkiva na laserski zrak  razvija se u roku od 6 nedelja  nakon intervencije.

Oporavak

Zbog svega navedenog postoperativni  tok je veoma lagan i relativno ugodan – protiče praktično bezbolno. U odnosu na sve druge hirurške procedure, ova metoda je uverljivo najpopularnija kod pacijenata, upravo zbog svoje minimalne invazivnosti i odsustva postoperativnih  bolova. Povratak svakodnevnim aktivnostima moguć je par dana nakon intervencije.

Nuspojave / Komplikacije

Kao i kod svih hirurških zahvata u ovoj regiji, moguće je krvarenje različitog obima, no, pravilnom pripremom bolesnika i adekvatno izvedenom tehnikom od strane ekspertnog hirurga, ova je komplikacija zanemarljiva.