Nos

Nos je najistureniji deo lica zbog čega privlači posebnu pažnju. Hirurška korekcija nosa, rinoplastika, jedna je od najčešćih operacija u plastičnoj hirurgiji. Specifičnost građe nosa i finih anatomskih struktura zahteva posebnu hiruršku tehniku i veštinu. Rinoplastikom je moguće izmeniti kost, hrskavicu i kožu nosa, ili sve tri stvari istovremeno. Pri planiranju operacije, naši hirurzi uzimaju u obzir vaše crte lica, kožu na vašem nosu i vaše želje za promenom. Operacija se posebno planira za svakog pacijenta, u zavisnosti od svih navedenih faktora. Na planiranje, naravno, utiču i samo iskustvo i reference naših vrhunskih hirurga.

Ovom operacijom možete da:

• Smanjite nos,
  • Povećate nos,
  • Otklonite postojeću grbu,
  • Uklonite postojeće deformitete,
  • Preoblikujete vrh nosa,
  • Promenite dimenzije nozdrva,
  • Izmenite ugao između nosa i gornje usne.

KO SU KANDIDATI ZA HIRUŠKU INTERVENCIJU NOSA?

Kandidati za hirušku intervenciju nosa su osobe koje imaju zdravstvene ili estetske probleme sa ovim delom lica. Korekcija iz estetskog razloga izvode se tek nakon navršene 18 godine života, odnosno kod osoba kod kojih je završen rast i razvoj nosa.

TOK OPERACIJE

Preoperativna priprema

Pre nego što zakažete operaciju, sa vašim hirurgom popričajte o svim važnim detaljima: o mogućnostima korekcije i rezultatima koje ona donosi. Najvažnija stvar koju će vas doktor pitati odnosi se na vaše motive za operaciju nosa, i na vaša o očekivanja od korekcije. Doktora će da interesuje i vaša medicinska istorija, problemi koje imate sa nosem, da li ste imali prethodne operacije, koje lekove koristite.  Posle razgovora i pregleda hirurga, prolazite preoperativnu pripremu koja uključuje: pregled interniste kardiologa, pregled anesteziologa i neophodne laboratorijske analize. Kako bi sprečili mogućnost pojačanog krvarenja, deset dana pre operacije prestanite da uzimate lekove i suplemente koji utiču na zgrušavanje krvi – salicilna kieslina, aspirin, andol, brufen, diklofen, aloe vera, ginko biloba. Ako ste pušač, prestanite da pušite. Pušenje usporava proces zarastanja rana posle operacije, a povećava i mogućnost infekcije.
Ukoliko se lečite od nekog hroničnog oboljenja, obavestite o tome hirurga i internistu, jer nekontrolisan povišeni krvni pritisak, kao i neka druga medicinska stanja i lekovi, mogu da uzrokuju pojačano krvarenje tokom operacije.

Operacija

Operaciji se pristupa tek kada se potvrdi da je pacijent dobrog opteg stanja i kada su mu svi nalazi uredni. Operacija se izvodi pod opštom anestezijom. Postoje dva pristupa strukturama nosa. U oba slučaja rezovi su minimalno vidljivi i sakriveni, pa se posle perioda od nekoliko meseci jedva primećuju. Pristup strukturama može da bude: otvoreni i zatvoreni. Koji god pristup da izaberete, preporučuje se kompletno zbrinjavanje svih deformiteta na nosu, kako eventualna nova operacija ne bi bila potrebna. U slučaju prethodnih povreda ili operacija, u nosu se stvara ožiljno tkivo koje umnogome remeti već osetljive i krhke anatomske strukture. Zbog toga ponovna korekcija nosa spada u najsloženije operativne zahvate i zahteva posebnu veštinu i stručnost hirurga.

Postoperativni tretman

Operacija nosa je jedina estetska operacije kod koje nema postoperativnog bola. Modrice i otok oko očiju su, međutim, normalna pojava posle operacije nosa, ali najčešće prolaze do trenutka kada je predviđeno skidanje maske i vađenje konaca. Ukoliko je potrebno, modrice se mogu pokriti šminkom. Na našoj klinici koristimo specifičnu imobilizaciju nosa u vidu lepljive čičak trake koja se stavlja na kraju operacije, posle postavljanja nazalnih tampona. Neophodno je da pacijent posle operacije prenoći u našoj bolnici. Nazalni tamponi se, u većini slučajeva, uklanjaju jutro posle operacije, pre otpuštanja pacijenta iz bolnice. Imobilizacija i konci skidaju se 8. dana od operacije. Po skidanju maske nos je i dalje delimično otečen i potrebno je vreme da se otok unutrašnjih struktura potpuno povuče. Dokle god otok postoji, biće izmenjena i osetljivost operisane regije. Pravu sliku vašeg nosa imaćete tek kada se svi otoci potpuno povuku.
Četiri meseca posle operacije nije poželjno nošenje naočara, takođe je poželjno izbegavanje kontaktnih sportova i sportova sa loptom u kojima bi nos mogao biti poveđen. Dodatni saveti nakon operacije: ne duvajte nos, jedite hranu bogatu vlaknima, kako biste izbegli zatvor i što može da prouzrokuje dodatna naprezanja trudite se da ne pravite grimase, da se ne smejete i osmehujete, zube perite pažljivo kako biste što manje pomerali gornju usnu, trudite se da ne nosite odeću koja se navlači „preko glave“, kako biste smanjili rizik od povrede tek operisanog nosa.

Koje su potencijalne komplikacije?

Rinoplastika je vrlo izazovna operacija. Kao i sve druge operacije, ona sa sobom nosi i potencijalne rizike i komplikacije koje nisu česte, a manifestuju se kao:
krvarenje, infekcija i neželjena reakcija na anesteziju.
Druge potencijalne komplikacije specifične za rinoplastiku su:
teškoće pri disanju, trajna utrnulost u i oko nosa, bol, dislokacija ili trajniji otok, ožiljci, nastanak otvora u nosnom zidu, potreba za novom operacijom.